ŠTIRJE DELORSOVI STEBRI IZOBRAŽEVANJA
Prvi steber: Učiti se, da bi vedeli.
- V novem tisočletju se spreminja vsebina poučevanja: učitelj pomaga učencem izbirati in osmišljati informacije okrog njega, učiti, kako se učiti, odpirati medpredmetna problemska področja, npr. skrb za okolje, za zdravje, obvladovanje konfliktov …
- Proces poučevanja se enakomerno porazdeli med šolo, delo in prosti čas.
- Okrepi se učenje socialnih in etičnih veščin.
- Strogo vodene aktivnosti se menjavajo s spontanimi individualnimi iniciativami.
- Učiteljeva najvažnejša vloga je motivirati za vsebine.
Drugi steber: Učiti se, da bi znali delati.
- Učimo se in razvijamo svoje sposobnosti za ravnanje v konkretnih praktičnih razmerah.
- Navajamo na skupinsko delo.
- Poudarjamo osebno predanost delu.
Tretji steber: Učiti se, da bi znali živeti skupaj.
- Učimo se o sebi in drugih, učimo se spoštovanja sebe in drugih.
- Razvijamo strpnost do vseh vrst drugačnosti.
- Učimo se reševati konflikte skozi dialog.
- Učimo se učinkovitega samoizražanja in komuniciranja z drugimi.
- Učimo se skupaj, od vseh, iz različnih kulturnih izkušenj.
- Učimo se živeti z naravo.
- Učimo se živeti skupaj in deliti med seboj (z družino, prijatelji in drugimi).
Četrti steber: Učiti se biti.
- Izobraževanje prispeva k celovitemu razvoju vsakega posameznika (k njegovemu duševnemu in telesnemu razvoju, čustvovanju, smislu za lepoto, k osebni odgovornosti in duhovnim vrednotam).
- Učimo se, da bi postali modri, da bi znali koristno in pravilno uporabljati svoje znanje in sposobnosti, da se zavemo, kdo smo v odnosu do drugih.
- Učimo se kontrolirati svoje obnašanje, spoštovati druge ljudi in razvijati sočutje do njih.
(Vseh ogledov 1.098, danes 1)