Unesco stebri

ŠTIRJE DELORSOVI STEBRI IZOBRAŽEVANJA

Prvi steber: Učiti se, da bi vedeli.

  • V novem tisočletju se spreminja vsebina poučevanja: učitelj pomaga učencem izbirati in osmišljati informacije okrog njega, učiti, kako se učiti, odpirati medpredmetna problemska področja, npr. skrb za okolje, za zdravje, obvladovanje konfliktov …
  • Proces poučevanja se enakomerno porazdeli med šolo, delo in prosti čas.
  • Okrepi se učenje socialnih in etičnih veščin.
  • Strogo vodene aktivnosti se menjavajo s spontanimi individualnimi iniciativami.
  • Učiteljeva najvažnejša vloga je motivirati za vsebine.

 

Drugi steber: Učiti se, da bi znali delati.

  • Učimo se in razvijamo svoje sposobnosti za ravnanje v konkretnih praktičnih razmerah.
  • Navajamo na skupinsko delo.
  • Poudarjamo osebno predanost delu.

 

Tretji steber: Učiti se, da bi znali živeti skupaj.

  • Učimo se o sebi in drugih, učimo se spoštovanja sebe in drugih.
  • Razvijamo strpnost do vseh vrst drugačnosti.
  • Učimo se reševati konflikte skozi dialog.
  • Učimo se učinkovitega samoizražanja in komuniciranja z drugimi.
  • Učimo se skupaj, od vseh, iz različnih kulturnih izkušenj.
  • Učimo se živeti z naravo.
  • Učimo se živeti skupaj in deliti med seboj (z družino, prijatelji in drugimi).

 

Četrti steber: Učiti se biti.

  • Izobraževanje prispeva k celovitemu razvoju vsakega posameznika (k njegovemu duševnemu in telesnemu razvoju, čustvovanju, smislu za lepoto, k osebni odgovornosti in duhovnim vrednotam).
  • Učimo se, da bi postali modri, da bi znali koristno in pravilno uporabljati svoje znanje in sposobnosti, da se zavemo, kdo smo v odnosu do drugih.
  • Učimo se kontrolirati svoje obnašanje, spoštovati druge ljudi in razvijati sočutje do njih.
(Vseh ogledov 972, danes 1)
Dostopnost